evet design

Case PETRIFUN Store

Suomalaisille miehille suunnitellut vaatteet tarvitsevat heidän näköisensä myymälät

PETRIFUN Oy on vuonna 1973 perustettu suomalaisille kuluttajille suunnattu nuorekkaiden miesten vaatettaja. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Kuopiossa ja työllistää Suomessa noin 40 henkilöä. Yritys aloitti solmioiden valmistajana, mutta laajeni sitten nopeasti miesten paitoihin,  housuihin ja neuleisiin.

Malliston laajentuessa kattamaan koko miesten sisäpukeutuminen, syntyi luonnollinen tarve oman myymäläverkoston luomiselle. Omassa myymälässä on paitsi mahdollista esitellä kattavasti koko mallisto saman katon alla, niin myös viestiä PETRIFUN-brändin ytimestä – suomalaisten miesten mittojen mukaisesti suunniteltuja nuorekkaita vaatteita. Ensimmäinen oma myymälä avattiin 2001, jonka jälkeen verkosto on laajentunut suurimpiin kasvukeskuksiin.

RATKAISU

”Evet tuntee myymälän tulevaisuuden.” Petri Satuli, toimitusjohtaja PETRIFUN Oy

Omien myymälöiden suunnittelijaksi ja toteuttajaksi haluttiin kumppani, joka pystyy suunnittelemaan, valmistamaan ja myös ymmärtämään toimialan bisneslogiikkaa. Toisin sanoen tietää, mitä kohderyhmänä olevat miehet haluavat ja mitä myymälän suunnittelussa pitää tämän johdosta huomioida.

Evet Design vakuutti suunnitteluosaamisellaan ja heidän valintaansa kumppaniksi tuki myös ymmärrys ja vahva kokemus muista toimialoista – kuten kosmetiikasta ja naisten muodista sekä teknologian hyödyntämisestä myymälässä.

Evetin suunnittelemat modulaariset kalusteet mahdollistavat myymäläkohtaisten valikoimien rakentamisen eri tuoteryhmien tarpeiden mukaisesti. Myymäläkonsepti on suunniteltu helpottamaan asiakkaiden ostamista – lisämyyntiä tuovat lisäksi sesonkituotteiden näyttävä esillepano ja kassapisteissä olevat tuotteet.

Samoin myymälän värimaailma ja materiaalit on suunniteltu suomalainen mies mielessä. Kaikki on tarkoituksenmukaista ja toimivaa.  Evet osallistuu aktiivisesti myymälöiden jatkuvaan trimmaamiseen kuluttajilta saadun palautteen pohjalta, näin PETRIFUNin oma henkilökunta voi keskittyä olennaiseen – palvelemaan asiakkaita ja myymään enemmän.

LOPPUTULOS

Kasvaneet keskiostokset ja ammattitaitoiset myyjät mahdollistivat, että vuonna 2015 PETRIFUN Store -myymälöiden myynti ohitti muiden kanavien kautta tapahtuneen myynnin.

Vankka kanta-asiakasjärjestelmä – yli 90 000 jäsentä – takaa, että tiedämme mitä suomalainen mies haluaa ja siksi uskomme pystyvämme myös tulevaisuudessa palvelemaan heitä heidän haluamallaan tavalla.

PETRIFUN Storet palvelevat miesten pukeutumisen asiantuntijana Suomessa seitsemässä kauppakeskuksessa, joiden lisäksi tuotteita myyvät myös valtuutetut PETRIFUN jälleenmyyjät kautta maan.

Takaisin ylös