evet design

Case Veikon Kone Valkeakoski

”Evet Design toteutti meille aikaa kestävän kodintekniikkamyymälän  – tällä pärjäämme koko 2020-luvun.”

Veikon Kone on valtakunnallinen, paikallisesti toimiva ja yksilölliseen palveluun keskittynyt kauppiasvetoinen kodintekniikkaketju.

Pitkän uran kodintekniikka-alalla ja B2B-palvelujen myynnissä tehnyt Mika Paloluoma otti vetovastuun Valkeakosken myymälästä vuonna 2016. Jo kauppiasuran alkumetreillä kävi selväksi, että silloinen kolmen kerroksen myymälä tulee muuttaa sijainniltaan ja toimivuudeltaan parempaa asiakaskokemusta tuottavaksi. Uuden liikepaikan löydyttyä Mika otti yhteyden jo aiemman liikkeen rakentaneeseen Evet Designiin. Ensimmäisessä keskustelussa löydettiin yhteinen visio uudeksi myymäläksi.

Ratkaisu

Myymälän rakenne, kalustejärjestelmä ja esillepanoratkaisut pohjautuvat Evet Designin tuottamaan Veikon Kone -myymäläkonseptiin, jonka keskeisimpinä linjauksina ovat:

  • Asiakas näkee välittömästi kaikki tuoteryhmät heti myymälään saapuessaan
  • Tuotteiden selkeä esillepano helpottaa ostamista ja auttaa myyjää tuotteiden esittelyssä ja lisätarpeiden aikaansaamisessa
  • Myymälän rakenne mahdollistaa henkilökunnan määrän mitoittamisen asiakasvirtojen tuntivaihtelun mukaan
    – myymälä on tarvittaessa myös 1-2 henkilön hallittavissa
  • Kalusteiden toimivuudessa oleellisinta on materiaalien kestävyys, korjattavuus ja muunneltavuus
  • Haluttu asiakaskokemus saavutetaan myymäläympäristön hillityllä tyylikkyydellä, harkitulla valaistuksella ja tuotteet esiin tuovalla värimaailmalla

Myymälän suunnittelu- ja rakennusvaihe eteni tosi rivakasti ja sovittu aikataulu piti 100%:sti.  Matkan varrella annoimme muutamia muutosehdotuksia jotka Evet toteutti täysin toiveemme mukaan. Olen joskus aiemmin kohdannut niin ”kovan luokan ammattilaisia”, että muutoksia ei välttämättä hyväksytty. Asentajat kyllä olivat aivan huippuäijiä ja ammattilaisia, samoin huumoria riitti koko rakennusprojektin ajan”, toteaa Mika.

Lopputulos

”Uusi myymälä on ollut nyt auki reilut puoli vuotta ja tulokset ovat olleet huimat.  Asiakasmäärän nousu oli odotettavissa, koska siirryimme kadun varresta vilkkaaseen kauppakeskukseen.

Suurin positiivinen yllätys on ollut, että keskiostos on kasvanut.  Yleensä kauppakeskuksissa keskiostos on pienempi, koska asiakkaina on myös pienempiä heräteostoksia tekeviä kuluttajia. Meillä sen sijaan keskiostos jatkaa vain kasvuaan. Oleellisin vaikutin tähän on uusi myymälämme, jossa asiakkaat oikeasti viihtyvät.

Nyt myös Veikon Kone -brändi on lyönyt itsensä läpi talousalueellamme ja saamme jatkuvasti uusia asiakkaita myös kauempaa.

Paras keino saada aikaan korkea asiakastyytyväisyys on huolehtia oman henkilökunnan fiiliksestä ja positiivisesta vireestä. Oivalsimme juuri tässä eräänä päivänä, että suurin syy tähän on uusi, moderni työympäristömme.”

Takaisin ylös